TurnTo23.com

 
Move It
Related To Story

Chocolate May Stave Off Stroke, Studies Find

POSTED: 3:07 pm PST February 11, 2010
UPDATED: 5:03 pm PST February 12, 2010

Just in time for Valentine's Day, there is new evidence that chocolate may be good for your heart and your brain. Two studies find that people who regularly eat small amounts of chocolate have a lower risk for stroke.

Compared to those who ate no chocolate, those who indulged about once a week had a 25 to 45 percent reduced stroke risk.

Research to be presented at the American Academy of Neurology meeting has found that compounds in chocolate called flavonoids can have a beneficial effect on blood pressure -- which may explain the effects on stroke.

However, experts agreed the findings are not a license to eat candy bars every day. The fat and sugar in chocolate can offset any benefits from the flavonoids, so nutritionists recommended consuming no more than a few squares per week.

Also, they said, stick to dark chocolate, as this variety has the highest concentration of antioxidants.

And if people are serious about reducing stroke risk, neurologists said chocolate won't be enough by itself -- people should also eat fruits and vegetables, exercise regularly, and refrain from smoking.
The following are comments from our users. Opinions expressed are neither created nor endorsed by TurnTo23.com. By posting a comment you agree to accept our Terms of Use. Comments are moderated by the community. To report an offensive or otherwise inappropriate comment, click the "Flag" link that appears beneath that comment. Comments that are flagged by a set number of users will be automatically removed.

Links We Like

Sponsored Links

E-Mail Newsletters

Get E-Mail News Headlines When YOU Want Them
 Breaking News
National Breaking News
12 p.m.
Daily Weather Forecast

Local Business Directory